Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Φεβ-2019 00:05

    Αποδεχτείτε ότι χρειάζεστε βοήθεια

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Richard Branson 

    Η πορεία που διανύει ένας επιχειρηματίας είναι δύσκολη – περιλαμβάνει σκληρή δουλειά, θυσίες, κινδύνους, ενώ μπορεί να είναι πολύ μοναχική. Όταν συναντάτε εμπόδια ή αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα που δεν ξέρετε πώς να λύσετε, μπορεί να είναι δύσκολο να βρείτε από πού θα αντλήσετε πληροφορίες ή από ποιον θα ζητήσετε βοήθεια και έτσι να μπλεχτείτε χειρότερα.

    Αυτό ακριβώς το πρόβλημα αντιμετώπισα το 1969, όταν σε ηλικία 19 ετών ξεκίνησα μια επιχείρηση παραγγελίας δίσκων μέσω e-mail. Δεν ζήτησα από την οικογένειά μου, τους φίλους ή τους μέντορές μου συμβουλές για το πώς να καταρτίσω ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Πίστευα ότι τα ήξερα όλα – μέχρι που ηλιθιωδώς αποφάσισα να "κόψω δρόμο" και να εισάγω λαθραία τους δίσκους για να αποφύγω τους φόρους. Οι βρετανικές τελωνειακές Αρχές με έπιασαν και πέρασα μια νύχτα στη φυλακή, χωρίς να ξέρω τι θα γίνει στη συνέχεια. (Ευτυχώς, οι Αρχές συμφώνησαν να μην ασκήσουν δίωξη υπό τον όρο ότι θα κατέβαλα τριπλάσιο τον φόρο που όφειλα.) 

    Όλοι κάνουμε ανόητα λάθη από καιρού εις καιρόν, αλλά το συμπέρασμα είναι ότι οι επιχειρηματίες πρέπει να ζητούν εξαρχής καθοδήγηση. Θα χρειαστείτε συμβουλές για το πώς να βελτιώσετε την επιχείρησή σας, αρχής γενομένης την πρώτη ημέρα και καθ 'όλη τη διάρκεια της καριέρας σας.

    Όταν οι υποψήφιες επιχειρήσεις σας βρίσκονται ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού, μπορεί να είναι δύσκολο να διακρίνετε τον καλύτερο τρόπο διαφοροποίησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας από τον ανταγωνισμό. Σε αυτό το στάδιο, μπορεί το μόνο που χρειάζεται να κάνετε να είναι να κοιτάξετε τριγύρω: Οι καλύτερες ιδέες σε άλλους κλάδους προϊόντων και υπηρεσιών μπορεί να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη δική σας. Η ομάδα μου και εγώ ανακάμψαμε από την άσχημη εμπειρία μας και μάθαμε πολλά από την εκκίνηση μιας αλυσίδας δισκοπωλείων (Virgin Records) και από την ετικέτα μας (Virgin Music), τα οποία αξιοποιήσαμε σε πολλές άλλες επιχειρήσεις της Virgin. Μέχρι τη στιγμή που δημιουργήσαμε την αεροπορική μας εταιρεία Virgin Atlantic, γνωρίζαμε ότι οι πελάτες θεωρούσαν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας διασκεδαστικά και αστεία και αυτό θα τους έκανε να επιστρέφουν πίσω σε εμάς.

    Μόλις η επιχείρησή σας ξεκινήσει να λειτουργεί, θα πρέπει να γνωρίζετε με μεγαλύτερη λεπτομέρεια εάν οι πελάτες σας είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Μπορεί να είναι δύσκολο να χειριστείτε τον απογοητευμένο ή ακόμα και θυμωμένο πελάτη, αλλά δεν πρέπει να τον αποφεύγετε. Μάθετε από τους πελάτες σας απαντώντας κάποιες φορές οι ίδιοι στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών ή παρακολουθώντας τα σχόλια στο Twitter και σε άλλα social media και στη συνέχεια απαντώντας στα παράπονα. Εάν αρχίσει να εμφανίζεται κάποιο μικρό πρόβλημα, εκεί είναι που θα το ακούσετε πρώτη φορά.

    Μπορείτε, επίσης, να συγκεντρώσετε πολλές χρήσιμες πληροφορίες από τους ανταγωνιστές σας. Εάν μία από τις ιδέες των ανταγωνιστών σας επιτύχει, είναι πάντα καλό για εσάς και την ομάδα σας να το αναγνωρίζετε – πιθανότατα θα σας καθοδηγήσει για να πετύχετε ακόμα μεγαλύτερους θριάμβους. Ή, μερικές φορές, μπορείτε να μάθετε από τις αντιδράσεις τους. Για παράδειγμα, τη δεκαετία του 1990, όταν η British Airways χρησιμοποιούσε κάθε τρόπο για να βγάλει τη Virgin Atlantic εκτός παιχνιδιού, ήξερα ότι καταφέρναμε κάτι καλό – αλλιώς δεν θα έμπαιναν στον κόπο να ασχοληθούν μαζί μας. Η έμφαση που δίναμε στην παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης αποτελούσε πραγματική απειλή για την επιχείρησή τους και, γνωρίζοντάς το αυτό, εντείναμε τις προσπάθειές μας.

    Θα πρέπει επίσης να είστε ενήμεροι: Ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας ξέρει τι συμβαίνει τόσο στην τοπική αγορά όσο και διεθνώς. Η παρακολούθηση των ειδήσεων μπορεί να σας δώσει πλεονέκτημα.
Κάποιες φορές θα βρεθείτε αντιμέτωποι με κάποιο πρόβλημα που θα καταλάβουν μόνο όσοι έχουν βρεθεί στη θέση σας. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα δίκτυο μεντόρων και συμβούλων, ώστε να έχετε κάποιον να απευθυνθείτε στις δύσκολες στιγμές – δοκιμάστε τις τοπικές επιχειρηματικές ομάδες και τις κλαδικές ενώσεις για πληροφορίες σχετικά με την εύρεση ενός μέντορα. Εάν πάλι χρειάζεστε feedback από συναδέλφους, δοκιμάστε ένα από τα πολλά διαδικτυακά φόρουμ για επιχειρηματίες. Ο ρυθμός με τον οποίο μοιράζονται και σχολιάζονται οι σκέψεις σημαίνει ότι πάντα θα έχετε μια απάντηση.

    Τέλος, μερικές φορές μπορεί απλώς να χρειαστείτε βοήθεια από αυτόν που σας γνωρίζει καλύτερα. Μερικά από τα καλύτερα μαθήματα για τις επιχειρήσεις τα έχω πάρει από τη μητέρα μου. Με ενθάρρυνε πάντα να κυνηγώ τα επιχειρηματικά μου ενδιαφέροντα όταν ήμουν νέος, και όταν αντιμετώπιζα προβλήματα, ήταν το πρώτο πρόσωπο στο οποίο απευθυνόμουν για βοήθεια. Το να βάλετε τη μητέρα σας να πληρώσει την εγγύηση της αποφυλάκισής σας δεν είναι κάτι που θα θέλατε ποτέ να συμβεί, αλλά ήμουν πολύ ευγνώμων όταν το έκανε!

    Ακούστε, λοιπόν, τη μητέρα σας. Γυρνώντας πίσω στο 1969, η βασισμένη στην κοινή λογική συμβουλή της μητέρας μου ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε να είχα ακούσει.

    O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων