Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Απρ-2019 10:43

    Επιτρέπεται να νηστέψει το παιδί; Και τι να προσέχουμε;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τώρα που διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής, πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν και κατά πόσο πρέπει να ακολουθήσουν τα παιδιά τους το πρόγραμμα νηστείας και αν επηρεάζει την σωματική τους υγεία και ανάπτυξη. Μπορεί να νηστέψει το παιδί; Μήπως θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους; Και τι μπορούν να τρώνε τα παιδιά, ώστε να λαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται; Θα το ωφελήσει η νηστεία και πως μπορώ να το πείσω να αποφύγει κάποια τρόφιμα όσο νηστεύει; Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα απαντά η κλινικός διαιτολόγος Δήμητρα Γλυνού. 

    Να νηστέψει το παιδί ή όχι;
    Διατροφολόγοι, παιδίατροι αλλά και πνευματικοί υποστηρίζουν ότι ένα μωρό δεν χρειάζεται να νηστέψει μέχρι και την πρώιμη σχολική ηλικία των 6 ετών. Έπειτα, μπορεί να συμμετέχει κι αυτό στην νηστεία με την υπόλοιπη οικογένεια, χωρίς απαραίτητα να διακόψει το γάλα, ενώ παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να το αντικαταστήσουν με άλλες πηγές ασβεστίου.
    Οι ειδικοί προτείνουν να εξηγούμε στα παιδιά την αξία των νηστίσιμων φαγητών, αλλά και το πνευματικό νόημα της νηστείας. Ένα καλό παράδειγμα, είναι αυτό του αθλητή, ο οποίος για να πετύχει τον στόχο του στερείται ορισμένων τροφών. Σε κάθε περίπτωση, προτείνουμε και δεν επιβάλλουμε.

    Πώς δεν θα υπάρχουν διατροφικές ελλείψεις αν νηστέψει το παιδί
    Η νηστεία είναι μία άριστη ευκαιρία να υιοθετήσουν τα παιδιά έστω για κάποιες ημέρες χορτοφαγική δίαιτα.

    Η πρωτεΐνη
    Βάζουμε στο τραπέζι τουλάχιστον δύο φορές τη βδομάδα όσπρια, που αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και είναι παραδοσιακό φαγητό της μεσογειακής διατροφής. Λόγω αποχής από το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η πρόσληψη πρωτεΐνης είναι πολύ χαμηλή για αυτό θα πρέπει να συνδυάζουμε τα όσπρια με τα δημητριακά (π.χ. φακές με ρύζι, φασόλια με κριθαράκι), για να παίρνουν τα παιδιά όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Συχνή πρέπει να είναι και η κατανάλωση των θαλασσινών, που είναι καλή πηγή πρωτεϊνών και ιχνοστοιχείων.

    Διαβάστε εδώ πώς θα εξασφαλίσετε την επαρκή πρόσληψη σιδήρου και ασβεστίου κατά τη νηστεία

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ