Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 15-Μαϊ-2019 01:09

    Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο δεν οδηγείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Anjani Trivedi

    Φαίνεται ότι στις μέρες μας κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει σε κάποιο βαθμό τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως στη Σαγκάη φέτος, αρκετοί κατασκευαστές καυχιούνταν για τα σπορ πρωτότυπα αυτοκίνητά τους και διαφήμιζαν την επικείμενη παραγωγή τους.

    Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται γρήγορα και η εγκατάσταση μπαταριών επιταχύνεται -σε μεγάλο βαθμό χάρη στην Κίνα, όπου η ζήτηση μπαταρίας αυξήθηκε κατά περισσότερο από 175% το πρώτο τρίμηνο.

    Προτού αρχίσουμε να φανταζόμαστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κατακλύζουν τους δρόμους και αρχίσουμε να ξεχνάμε τα βενζινοκίνητα, υπάρχει μια πραγματικότητα που πρέπει να λάβουμε υπόψη: Τα οχήματα που προσελκύουν μαζικά καταναλωτές παραμένουν λίγα ενώ όσα έχουν βγει στους δρόμους εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά.

    Με δεδομένες τις μεγάλες φιλοδοξίες και επενδύσεις, μπορεί άραγε να επιμείνει αυτό το φράγμα του κόστους; Ένας παράγοντας που μπορεί να συντελέσει σε αυτό είναι τεχνολογία μπαταριών.

    Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ενώ οι μπαταρίες έχουν γίνει φθηνότερες τα τελευταία χρόνια, δεν είναι ακόμα αρκετά προσιτές για να μειώσουν το συνολικό κόστος ενός "πράσινου” αυτοκινήτου στο ίδιο επίπεδο με ένα κανονικό. Στην Κίνα, η μέση τιμή πώλησης για τις μπαταρίες στο τέλος του περασμένου έτους ήταν κοντά στα 180 δολάρια ανά κιλοβατώρα, μειωμένη κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά και πάλι υψηλότερη σε σχέση με τις εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων και των αναλυτών.

    Οι κορυφαίοι κατασκευαστές μπαταριών όπως η Samsung SDI Co., η SK Innovation Co. και η LG Chem Ltd. της Νότιας Κορέας, η κινεζική Contemporary Amperex Technology Co. και η ιαπωνική Panasonic Corp. προωθούν εδώ και χρόνια την εμπορία μπαταριών επόμενης γενιάς. Καθώς οι παραγγελίες των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξάνονται, οι εταιρείες προσπαθούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες. Ωστόσο, η τεχνολογία δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. Τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους ήταν κατά μέσο όρο αρνητικά και οι ελεύθερες ταμειακές ροές είναι ασταθείς.

    Τώρα οι προσδοκίες επιστρέφουν στην πραγματικότητα. Λαμβάνοντας υπόψη την αργή ανάπτυξη των μπαταριών, τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να διανύσουν τόσο μεγάλες αποστάσεις και δεν μπορούν να φορτίσουν τόσο γρήγορα όσο ήλπιζαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι αναλυτές, μάλιστα,  αναβαθμίζουν τις προβλέψεις τους για τη μέση τιμή πώλησης των μπαταριών κατά 20% τα επόμενα χρόνια. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές πρώτων υλών, όπως του κοβαλτίου και του λιθίο,υ πέφτουν εξαιτίας της υποτονικής ζήτησης.

    Εν τω μεταξύ, ό,τι έχει να κάνει με τη χημεία αποδεικνύεται δύσκολο. Για να φτάσουν τα αυτοκίνητα πιο μακριά, οι κατασκευαστές πειραματίστηκαν με τη σύνθεση των μπαταριών, προσπαθώντας να αυξήσουν το ποσοστό του νικελίου στην κάθοδο, στο 80% από 60%, μειώνοντας παράλληλα την ποσότητα κοβαλτίου και μαγγανίου. Αυτή η διαδικασία είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη και γι’ αυτό οι προσπάθειες να καταστούν οι μπαταρίες πιο οικονομικά προσιτές, λειτουργικές και ασφαλείς αποτυγχάνουν. Το νικέλιο τείνει επίσης να θερμαίνεται πάρα πολύ και οι μπαταρίες μπορεί να πάρουν φωτιά, εμποδίζοντας τις προσπάθειες για να γίνουν εμπορικά αξιόπιστες.

    Δεν συγχρονίζονται 
    Η χωρητικότητα των μπαταριών παγκοσμίως αυξάνεται, αλλά η τεχνολογία δεν εξελίσσεται τόσο γρήγορα

    View

    Αυτό δεν σημαίνει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων έχει παγώσει. Οι αναλυτές της Goldman Sachs Group εκτιμούν ότι εάν υπάρξει "σταθερή πρόοδος" στην τεχνολογία των μπαταριών τότε το κόστος για τις υπάρχουσες μπορεί να μειωθεί κατά 30% έως 40% το πολύ. Αλλά ακόμη και αυτό είναι απίθανο να φέρει τις τιμές σε ένα επίπεδο στο οποίο οι καταναλωτές θα "αγοράζουν ενεργά" τέτοια αυτοκίνητα χωρίς επιδοτήσεις, σημειώνουν.

    Η σκληρή αλήθεια είναι ότι, είτε μας αρέσει είτε όχι, οι περιβαλλοντικές ρυθμίσεις στις μεγάλες αγορές όπως η Κίνα και η Ευρώπη ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κάθε κόστος. Οι τιμές των μετοχών και οι αποτιμήσεις μειώθηκαν αισθητά κατά το παρελθόν έτος για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και των ανταλλακτικών τους. Ίσως είναι καιρός οι επενδυτές να αποδεχτούν ότι η μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια θα είναι πιο σταδιακή.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων