Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 03-Δεκ-2018 14:34

    Ασφαλιστικός κλάδος και Τεχνητή Νοημοσύνη - Gamechanger με πολλαπλά πλεονεκτήματα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νικόλαου Γιαννακάκη

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και τα συστήματα που βασίζονται σε αυτή είναι ήδη μέρος της καθημερινότητάς μας: οδηγούν οχήματα, βοηθούν στη μετάφραση κειμένων, ελέγχουν συστήματα ασφαλείας και συμμετέχουν ενεργά ακόμα και σε πολύπλοκες ιατρικές επεμβάσεις.

    Η συζήτηση για την τεχνητή νοημοσύνη, τα όρια και το μέλλον της έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Σήμερα, θεωρείται game changer σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς οι δυνατότητές της απαντούν σε πολλά προβλήματα του σύγχρονου πολιτισμού: από τη δημόσια υγεία και την αποτροπή επιδημιών, μέχρι την έξυπνη γεωργία και κτηνοτροφία. Αδιαμφισβήτητα, λοιπόν, είναι μια "επανάσταση" που μεταμορφώνει τη ζωή μας και μπορεί να εφαρμοστεί με πρωτοποριακό τρόπο σε κάθε κλάδο ή παραγωγικό τομέα, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο ασφαλιστικός.

    Σε σχετική έρευνα του Insurance Nexus, με θέμα "Insurance AI & Analytics Innovation” και δείγμα 250 στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου, το 94% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την ασφαλιστική βιομηχανία. Ως νέα τεχνολογία που συνεχώς εξελίσσεται, η τεχνητή νοημοσύνη, με τη σταδιακή εφαρμογή της, μπορεί να αναβαθμίσει τον κλάδο σε πέντε τομείς: (α) στην εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτο και κύριο, (β) σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση συναλλαγών και ασφαλιστικών αποζημιώσεων, (γ) στην καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης, (δ) στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κοστολόγηση διαχείρισης κινδύνων και (ε) στη γενικότερη αναβάθμιση της ασφαλιστικής βιομηχανίας και του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί μέχρι στιγμής.

    Φυσικά, απαιτούνται χρόνος και εκπαίδευση για να φτάσουμε στην πρακτική εφαρμογή όλων αυτών των εξελίξεων. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον ασφαλιστικό κλάδο είναι οι ίδιες οι εταιρείες και ο ρυθμός λειτουργίας τους. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, παραδοσιακά, χρησιμοποιούν πιο δυσκίνητες δομές και στερούνται της αμεσότητας και της ευελιξίας που απαιτεί ένας τεχνολογικός μετασχηματισμός – σε αντίθεση με πιο φρέσκα σχήματα, όπως οι σύγχρονες startup εταιρείες που υιοθετούν πολύ πιο εύκολα τις εξελίξεις στην τεχνολογία. Ταυτόχρονα, όπως κάθε ριζική αλλαγή, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο θα έχει να αντιμετωπίσει τις αντιστάσεις και τη δυσκολία των στελεχών να αντιληφθούν την αξία και τη σημασία αυτής της αλλαγής. Ασφαλώς, κάθε επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική και βιώσιμη, οφείλει να ακολουθεί τις τάσεις της τεχνολογίας και να συμμορφώνει αντιστοίχως τις δομές της – σε διαφορετική περίπτωση, όπως έχουμε δει να συμβαίνει πολλές φορές στο παρελθόν, οι επιχειρήσεις που αντιδρούν στην εξέλιξη, προσπερνιούνται γρήγορα από άλλες, πιο ευέλικτες, πιο άμεσες.

    Οι CIOs, έχοντας πλήρη επίγνωση των πλεονεκτημάτων που μπορεί να αποφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στον οργανισμό, διερευνούν συνεχώς για διεργασίες με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι εξίσου σημαντική με την ίδια την τεχνολογία, είναι η οικοδόμηση μιας αποτελεσματικής ομάδας.Οι ικανότητες που απαιτούνται για την υλοποίηση των έργων τεχνητής νοημοσύνης περιλαμβάνουν όχι μόνο τις δεξιότητες της επιστήμης των δεδομένων, αλλά και το μάρκετινγκ και τη διαχείριση προϊόντων, τη μηχανική λογισμικού ή τον σχεδιασμό διεπαφών χρήστη -για να αναφέρουμε μόνο λίγες- κάτι που καθιστά απαραίτητη μια διαλειτουργική ομάδα.

    Ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα είναι αν θα πρέπει η ασφαλιστική να ορίσει έναν επικεφαλής AI Λειτουργό, έναν Chief AI Officer. Προσωπικά, αντιτίθεμαι σε αυτό, υποστηρίζοντας ότι οι πρωτοβουλίες καινοτομίας επιτυγχάνονται μόνο όταν υπάρχει μια καλή κατανόηση των πραγματικών επιχειρηματικών προβλημάτων και στόχων. Η δουλειά του CAIO μπορεί να γίνει γρήγορα μια από τις τεχνολογίες οδήγησης και όχι η επίλυση προβλημάτων.

    Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, τα στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου πρέπει να εκπαιδευτούν, προκειμένου να αντιληφθούν τον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αναβαθμίσει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν και, ως εκ τούτου, τον ίδιο τους το ρόλο ως σύμβουλοι. Στην ουσία, ο ρόλος τους θα έχει πολύ πιο συμβουλευτικό χαρακτήρα και η θέση τους θα είναι πολύ πιο κοντά στον πελάτη, καλύπτοντας περισσότερες ανάγκες του. Προφανώς, πριν από κάθε άλλη συζήτηση, η βασική ανασφάλεια που πρέπει να απαντηθεί είναι αν αυτή η αυτοματοποίηση των διαδικασιών, προς εξοικονόμηση χρόνου και πόρων για τις επιχειρήσεις και τους ασφαλισμένους, θα οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας για τους ασφαλιστικούς συμβούλους. Το βασικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα τεχνολογικό ρεύμα, μια εξέλιξη που έχει τη δύναμη να μετασχηματίσει τις υπάρχουσες δομές και να τις οδηγήσει σε τροχιά ανάπτυξης και προόδου. Η αυτοματοποίηση θα δώσει στον ασφαλιστικό σύμβουλο πολύ περισσότερα εργαλεία, για να βελτιστοποιήσει τη σχέση του με τους πελάτες του. Όπως κάθε τεχνολογική εξέλιξη, έτσι και η τεχνητή νοημοσύνη χρειάζεται τον ανθρώπινο παράγοντα για να βελτιωθεί και να αναπτυχτεί. 

    Ο ασφαλιστικός σύμβουλος, λοιπόν, θα έχει μεγαλύτερη ευκολία στη διαχείριση των πελατών του, ανεξαρτήτως του προγράμματος ασφάλισης έχουν επιλέξει: από υγεία και αυτοκίνητο, μέχρι κατοικία. Η τεχνητή νοημοσύνη θα λειτουργεί ως προσωπικός "smartassistant” του συμβούλου, βοηθώντας τον να αναγνωρίζει καλύτερες προσφορές για τους πελάτες του και να αντιλαμβάνεται πολύ πιο στοχευμένα τις ανάγκες τους. Εκτός, όμως, από το κομμάτι των προσφερόμενων υπηρεσιών, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προστατεύσει και τους ίδιους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς από περιπτώσεις απάτης, σε ό,τι αφορά ασφαλιστικές αποζημιώσεις, αξιολογώντας τα αιτήματα των πελατών και εντοπίζοντας ενδεχόμενες περιπτώσεις αυξημένης απάτης. Μία ακόμα τάση που αναμένουμε να δούμε είναι η αξιοποίηση των δεδομένων που προκύπτουν από smart devices, όπως smart phones, smart watches και activity trackers. Στην ουσία, με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, τα δεδομένα αυτά μετατρέπονται σε πηγή γνώσης για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς τους επιτρέπουν να αντιλαμβάνονται καλύτερα τις ανάγκες και τις συνήθειες των ασφαλισμένων – προσφέροντάς τους πιο εξατομικευμένα προϊόντα και λύσεις.

    Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από την προαναφερθείσα έρευνα, η οποία αναφέρει τα Top 5 πλεονεκτήματα που θα ωφελήσουν τον κλάδο, με την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης:

    * Λειτουργική αποδοτικότητα: μειωμένος χρόνος διεκπεραίωσης, λιγότερα έξοδα, βελτιωμένη παραγωγικότητα
    * Ενίσχυση συμβουλευτικού ρόλου, καθώς και της εμπειρίας του πελάτη (chatbots, αναγνώριση φωνής κλπ.)
    * Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: αναγνώριση ευκαιριών και πρόγνωση βέλτιστων λύσεων
    * Επιτάχυνση του underwriting
    * Περιορισμός περιπτώσεων απάτης και αυτόματη επεξεργασία αποζημιώσεων.

    Τα παραδείγματα αυτά περιγράφουν σε πολύ πρώιμο στάδιο της εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο. Σίγουρα, όσο προχωρά η διείσδυση της νέας τεχνολογίας και όσο οι δυνατότητες από την εφαρμογή της γίνονται πιο ξεκάθαρες, τόσο στις εταιρείες, όσο και στους ασφαλιστικούς συμβούλους, τα περιθώρια εξέλιξης, ανάπτυξης και βελτίωσης επεκτείνονται.

    * Ο κ. Νικόλαος Γιαννακάκης είναι Chief Technology and Growth Officer, Eurolife ERB Ασφαλιστική

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ