Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Οκτ-2018 17:12

    Από την εποχή της πληροφορίας στην επικοινωνία και την καινοτομία

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νικόλαου Ροδόπουλου

    Υπάρχει η γενικότερη αντίληψη ότι βρισκόμαστε στην εποχή της επικοινωνίας. Τα κοινωνικά δίκτυα, τα blogs, οι ειδησιογραφικές ιστοσελίδες και πολλά άλλα, έρχονται να δημιουργήσουν αυτή τη ψευδαίσθηση, η οποία στηρίζεται στο τεράστιο πλήθος πληροφοριών που διακινούνται καθημερινά. Βρισκόμαστε λοιπόν στην εποχή των πολλών πληροφοριών.

    Την ίδια στιγμή κατακλυζόμαστε από τις θεωρίες της ανάγκης παραγωγής μιας ιδιότυπης καινοτομίας. Εκατοντάδες χιλιάδες νέοι γεμάτοι όνειρα και ελπίδες, προσπαθούν να δημιουργήσουν τις δικές τους startup εταιρείες που θα τους κάνουν πλούσιους μέσα από την υλοποίηση καινοτόμων –out of the box- ιδεών.

    Οι άλλες, οι "μεγάλες" επιχειρήσεις προσπαθούν να διαφυλάξουν τα αργοκίνητα και δεινοσαυρικά προϊόντα τους ρίχνοντας "κάτω από το χαλάκι" κάθε νέο που θα μπορούσε να διαταράξει την ισχύ ενός management.

    Όλα αυτά σε μια παγκόσμια σκακιέρα, από την οποία η χώρα μας απουσιάζει. Δεν απουσιάζει γιατί της λείπει η δημιουργικότητα, αλλά επειδή βρίσκεται εγκλωβισμένη σε ένα σύστημα το οποίο την απομακρύνει από την καινοτομία. Η καινοτομία δεν είναι ασαφής και ομιχλώδης, βρίσκεται στον τρόπο σκέψης και αναγνώρισης του νέου μέσα στον ίδιο τον οργανισμό (επιχείρηση). Δεν βρίσκεται κάπου έξω, αλλά μέσα σε μια εταιρεία και δυστυχώς δεν μπορεί να αναγνωριστεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η επιχειρηματικότητα να αντιγράφει το παλιό, μην μπορώντας να δημιουργήσει το νέο.

    Το μεγάλο πλήθος των πληροφοριών και η αδυναμία αξιολόγησης της γνησιότητα και της ποιότητάς τους, δημιουργούν ένα χάσμα μεταξύ της ψηφιακής ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας, απομακρύνοντας ταυτόχρονα τη νέα γενιά από τη φυσική βάση της και οδηγώντας τη στο εξωτερικό. 

    Κλείνοντας, σε μερικούς μήνες, μια τριαντάχρονη επιχειρηματική δραστηριοποίηση στο τομέα των σύγχρονων τεχνολογιών και του λογισμικού, θα έπρεπε να αποτελώ ένα δύσκαμπτο είδος υπό εξαφάνιση. Αντίθετα, η συνταγή της μίξης της εμπειρίας και της φρέσκιας δημιουργικότητας παράγουν καινοτομία, πράγμα το οποίο οδηγεί στη βιωσιμότητα και στην ανάπτυξη. Οι Ελληνικές οργανωμένες επιχειρήσεις τεχνολογίας έχουν να δώσουν πολλά, αρκεί να εξειδικεύονται, να στοχεύουν και να έχουν ένα υγιές περιβάλλον δραστηριοποίησης.

    * Ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της OnLine Data

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων