Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Ιαν-2019 17:41

    Tesla: "Κόλλησε" η παραγωγή των Model 3, την ώρα που η εταιρεία μειώνει τιμές στις ΗΠΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Tesla: "Κόλλησε" η παραγωγή των Model 3, την ώρα που η εταιρεία μειώνει τιμές στις ΗΠΑ

    Του Alan Ohnsman

    Σε ιστορικά υψηλά έφτασε η Tesla σε επίπεδο παραγωγής και πωλήσεων το δ’ τρίμηνο του έτους, ωστόσο η παραγωγή του Model 3 δεν ξεπέρασε τις 5.000 οχήματα την εβδομάδα, στόχο τον οποίο είχε θέσει η εταιρεία για να δώσει ώθηση στη δραστηριότητά της. 

    Η βιομηχανία ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ανακοίνωσε επίσης περικοπή της τιμής σε όλα της τα οχήματα κατά 2.000 δολάρια για την αγορά των ΗΠΑ, προκειμένου να τα καταστήσει πιο θελκτικά, λόγω της μείωσης (από 1/1/2019) κατά 50% της φοροαπαλλαγής που απολάμβαναν οι Αμερικανοί καταναλωτές οι οποίοι αγόραζαν ηλεκτροκίνητα οχήματα.

    Παρά τη δυναμική τους, οι παραδόσεις οχημάτων στο τρίμηνο υστερούν κατά 2.000 σε σχέση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών, ενώ η μείωση της τιμής ανά όχημα δεν ήταν μια κίνηση η οποία έκανε χαρούμενους τους επενδυτές. Η Tesla είδε την τιμή της μετοχής της να κατρακυλά κατά 6,8% στις συναλλαγές της 2ας Ιανουαρίου.

    Η εταιρεία με έδρα στο Palo Alto της California κατασκεύασε 86.555 οχήματα στο δ’ τρίμηνο του 2018, σε μια αύξηση 8% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο, το οποίο είδε την Tesla και πάλι σε παραγωγικό υψηλό. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 61.394 Model 3s και 25.161 Model S και X, όπως ανέφερε η Tesla σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη. Οι παραδόσεις σε πελάτες έφθασαν τις 90.700, με τις 63.150 να αφορούν το Model 3. Σύμφωνα με το δίκτυο CNBC, η πρόβλεψη των αναλυτών ήταν 92.000, με τις 64.900 να αφορούν το Model 3s.

    Μολονότι η παραγωγή του Model 3 σημείωσε αύξηση κατά 15% σε σχέση με το γ’ τρίμηνο και βρίσκεται αρκετά κοντά στις εκτιμήσεις της ίδιας της εταιρείας, παρέμεινε για λίγα οχήματα κάτω από τις 5.000 ανά εβδομάδα (4.723) στις 13 εβδομάδες του δ’ τριμήνου (στις οποίες συμπεριλαμβάνονταν οι αργίες των Ευχαριστιών και των Χριστουγέννων).

    Νωρίτερα εντός του 2018, ο CEO της Tesla, Elon Musk, είχε δηλώσει ότι ανέμενε την παραγωγή να φθάσει στις 6.000 αυτοκίνητα ανά εβδομάδα στα τέλη του γ’ τριμήνου, στόχος ο οποίος δεν επετεύχθη. (Η εταιρεία επιβεβαίωσε σε ενημέρωσή της προς τους επενδυτές τον Νοέμβριο του 2018 ότι η επιτροπή κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ και το υπουργείο Δικαιοσύνης ερευνούν τα σχόλια του Musk εντός του 2017 σχετικά με τους στόχους της παραγωγής).

    "Οι παραδόσεις ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις μας, αλλά βρίσκονταν χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Πιστεύουμε ότι οι συγκεκριμένοι αριθμοί είναι κάτι παραπάνω από αρκετοί ώστε η Tesla να παρουσιάσει δυναμικά αποτελέσματα δ’ τριμήνου", σημείωσε ο Ben Kallo, αναλυτής της Baird Equity Research. Στο σύνολο του έτους, οι παραδόσεις έφθασαν τα 245.240 οχήματα, μεταξύ αυτών 145.846 Model 3s.

    "Για να δώσουμε προοπτική στην ανάπτυξή μας, παραδώσαμε εντός του 2018 τόσα οχήματα όσα είχαμε παραδώσει όλα τα προηγούμενα χρόνια μαζί", τονίζει η εταιρεία. "Τα επιτεύγματα της Tesla το 2018 αντιπροσωπεύουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα σε ένα έτος στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας".

    Η εταιρεία ήταν επίσης ο βασικός ωφελημένος από την φοροαπαλλαγή ύψους 7.500 δολαρίων ανά όχημα για όσους αγόραζαν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Πλέον ωστόσο, από τις αρχές του 2019, η φοροαπαλλαγή μειώνεται στα 3.750 δολάρια, οπότε η εταιρεία αναγκάστηκε να προχωρήσει στη μείωση της τιμής ανά όχημα για να διατηρήσει το ίδιο επίπεδο στις πωλήσεις.

    "Αρχίζοντας από σήμερα, μειώνουμε την τιμή των Model S, Model X και Model 3 στις ΗΠΑ κατά 2.000 δολάρια", ανέφερε η Tesla. Οι πελάτες  "πιθανόν επίσης να εμπίπτουν στις διατάξεις για κίνητρα σε επίπεδο πολιτείας ή κομητείας για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, που μπορεί να φθάνουν ανά όχημα έως και τα 4.000 δολάρια", πρόσθεσε η εταιρεία.

    Ακόμη κι έτσι, στην περίπτωση του Model 3, που για χρόνια θεωρούνταν ένα μοντέλο που κινείτο στα επίπεδα των 35.000 δολαρίων, η βασική του έκδοση κινείται πλέον στα 44.000 δολάρια, χωρίς καν τα επιπλέον αξεσουάρ. Όπως με τον στόχο της εταιρείας για μεγαλύτερη εβδομαδιαία παραγωγή, ο χρόνος επίτευξης του στόχου της πώλησης του συγκεκριμένου μοντέλου στα 35.000 ευρώ παραμένει άδηλος.

    Η μείωση της τιμής "πιθανόν να αναζωπυρώσει ανησυχίες για σχετική μείωση της ζήτησης, μολονότι θεωρούμε ότι αυτές είναι υπερβολικές και η Tesla διαθέτει αρκετούς μοχλούς για να αναπτύξει τις πωλήσεις της", προσθέτει ο Kallo.

    Ο αναλυτής της Barclays, Brian Johnson, σε σημείωμά του, ωστόσο, σημειώνει ότι οι επενδυτές μπορεί να αντιμετωπίσουν τη μείωση της τιμής "σαν σημάδι ότι η Tesla προσπαθεί με αγωνία να τονώσει τη ζήτηση μπαίνοντας στο 2019".

    "Περιμέναμε εδώ και καιρό μείωση στην τιμή των οχημάτων της Tesla και μολονότι η μείωση ήρθε νωρίτερα του αναμενομένου, δεν θεωρούμε ότι θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους της εταιρείας", καταλήγει ο  Johnson.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    133,0 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    97,0 δισ. $

    -22,1 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    84,6 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    78,7 δισ. $

    +282,5 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    65,9 δισ. $

    +478,8 εκ. $